Usein kysyttyä

Usein kysyttyä

Palvelumme

  • Kuinka Peruutetutlennot.fi auttaa sinua saamaan korvauksen?

    Tehtyäsi hakemuksen aloitamme ottamalla yhteyden lentoyhtiöön. Jos lentoyhtiö ei vastaa tai se hylkää vaatimuksen, olemme yhteydessä kansallisiin lentoliikenneviranomaisiin tai viemme tapauksen tarvittaessa oikeuteen. Sinnikkyytemme on yksi syy siihen, että voitamme yli 99 % tapauksista.

  • Mitä se maksaa?

    Peruutetutlennot.fi toimii 'Ei voittoa-ei maksua'-periaatteen mukaan. Se tarkoittaa, että veloitamme käsittelykulut vain niissä tapauksissa, jotka voitamme. Muutoin palvelumme on ilmainen.

    Voitetuista tapauksista veloitamme 25% + ALV.

    Se tarkoittaa esimerkiksi, että korvaussumman ollessa 100 EUR, veloitamme käsittelykuluina 31,25 EUR.

    Kulumme kattavat koko palvelumme - myös oikeuskäsittelyn, mikäli sitä tarvitaan.

    Käsittelykulut kutakin EU-säädöksen korvaustyyppiä koskien ( euroissa matkustaja kohden, sisältäen verot):

    Korvaus / EU 261/04 säädös, artikla 7, kohta 1 a) : EUR 78
    Korvaus / EU 261/04 säädös, artikla 7, kohta 1 b) : EUR 125
    Korvaus / EU 261/04 säädös, artikla 7, kohta c): EUR 188
    Korvaus / EU 261/04 säädös, artikla 7, kohta 2 a): EUR 39
    Korvaus/ EU 261/04 säädös, artikla 7, kohta 2 b): EUR 63
    Korvaus/ EU 261/04 säädös, artikla 7, kohta 2 c): EUR 94

  • Voinko hakea korvausta itse?

    Kyllä, jokainen voi ottaa yhteyden lentoyhtiöön ja vaatia korvausta. Mutta usein lentoyhtiöt hylkäävät nämä vaatimukset vedoten poikkeuksellisiin olosuhteisiin ja yksittäisen matkustajan voi olla hankala osoittaa se vääräksi. Lisäksi sinun tulee olla valmis viemään asia oiekuteen ja maksamaan erinäisiä oikeuskuluja. Jos voitat tapauksen oikeudessa, vastapuoli maksaa nämä kulut. Voit lukea lisää oikeuksistasi EU:n säädöksestä 261/2004.

  • Miksi valita Peruutetutlennot.fi?

    Käyttämällä Peruutetutlennot.fi:n palvelua, voit keskittyä muihin asioihin sillä aikaa kun me huolehdimme korvausvaatimuksestasi. Lentoyhtiöt yrittävät usein hankaloittaa korvausten vaatimista. Monien vuosien kokemuksemme sekä yhteistyömme alan parhaiden asianajajien kanssa kuuluvat niihin syihin, että voitamme yli 97 % tapauksista!

  • Kuinka istutan puun?

    Kun teet hakemuksen meidän kauttamme, saat automaattisesti mahdollisuuden istuttaa puun meidän laskuumme. Näin tuet sekä yhteistyötämme järjestön Global Climate Institute kanssa että puiden istuttamista haavoittuvilla alueilla. Käytännössä tämä tapahtuu siten, että vastaanottaessasi meiltä tiedot tapauksesi hyväksymisestä, saat samalla koodin ( tree ID number ) ja linkin sivulle, jolla voit ottaa koodin käyttöön ja siten istuttaa puun. Sivulla voit lukea tarkemmin kustakin projektista ja valita minkä projektin osana istutat puun. Kun olet lisännyt koodin ja istuttanut puun, tulet vastaanottamaan todistuksen, jonka voit tulostaa ja/tai jakaa sosiaalisessa mediassa. Puun istuttaminen ei maksa sinulle mitään ja se on myös täysin vapaaehtoista. Voit lukea lisää puidenistutusprojektista TÄSTÄ.

Hakemuksesi lähettäminen

  • Kuinka aloitan?

    Aloittaaksesi sinun tulee täyttää hakemuksemme. Lentoasi koskevien tietojen avulla voimme laskea kuinka suureen korvaukseen sinulla on oikeus. Jos sinulla on oikeus korvaukseen, pyydämme sinua täyttämään myös yhteystietosi ja lähettämään hakemuksen. Tämän jälkeen käymme hakemuksesi läpi ja ilmoitamme sinulle, voimmeko ottaa tapauksesi käsittelyyn.

  • Mitä asiakirjoja tarvitsette?

    Hyväksyttyämme tapauksen, pyydämme sinua lataamaan joitakin asiakirjoja, jotka ovat tapauksen käsittelyn kannalta välttämättömiä: matkustusasiakirja, josta käyvät ilmi sinun ja kanssamatkustajiesi nimet, lennon lähtöaika, lennon numero sekä varausnumero. Maihinnnousukortti tai lentolippu käyvät myös. Tarvitsemme myös sinun ja kanssamatkustajiesi allekirjoittaman valtakirjan, joka antaa meille oikeuden vaatia korvausta puolestasi. Jotkut lentoyhtiöt edellyttävät yhä kopiota kuvallisesta henkilöllisyystodistuksesta. Pyydämme sinua liittämään sen mukaan, mikäli lentoyhtiösi on yksi näistä. Voidaksemme avata asiakirjat, pyydämme sinua lähettämään ne pdf-, jpg- tai word-tiedostomuodossa.

  • Mitä teen, jos en löydä matkasuunnitelmaa, lentolippua tai maihinnousukorttia ( boarding pass)?

    Matkasuunnitelma ja lentolippu
    Matkasuunnitelmasi / lentolippusi lähetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jotka olet antanut ostotapahtuman yhteydessä. Löydät ko. asiakirjat siis sähköpostistasi ellet ole poistanut niitä. Voit yrittää etsiä ne kirjoittamalla lentoyhtiön nimen saapuneiden viestien/poistettujen viestien hakukenttään. Mikäli et löydä asiakirjoja sähköpostistasi, voit kirjautua sisään lentoyhtiön kotisivulla ja ladata matka-asiakirjat uudelleen. Voit myös olla yhteydessä lentoyhtiön asiakaspalveluun ja pyytää kopiota matkavarauksestasi.

    Maihinnousukortti
    Jotkut lentoyhtiön vaativat tapausta käsitelläkseen kopiota maihinnousukortista. Jos olet hukanut ko. asiakirjan etkä enää voi kirjautua lentoyhtiön kotisivulla, voit olla yhteydessä lentoyhtiöön tai matkatoimistoon, josta olet matkan hankkinut, ja pyytää Maihinnousutodistusta (Boarding Certificate). Maihinnousutodistus vastaa maihinnousukorttia ja se kelpaa asiankäsittelyssä sellaisenaan.

  • Kuinka liitän hakemukseeni tarvittavat asiakirjat?

    Aloittaaksesi tapauksesi käsittelyn tarvitsemme aina kopion matkavarauksesta tai lentolipusta. Tavallisesti saat matkavarauksen (kutsutaan myös nimellä matkasuunnitelma) tai lentolipun sähköpostitse lentoyhtiöltä tai matkatoimistosta tai muulta toimijalta matkan varattuasi. Joissakin tapauksissa mainitut asiakirjat on saatettu lähettää sinulle kirjeitse. Matkavaraus sisältää matkustajien nimet, lennon numeron, varausnumeron sekä lentoajat. Jos olet vastaanottanut asiakirjat sähköpostitse, voit tallentaa ne tietokoneellesi ja liittää ne sieltä tapaukseesi linkin kautta. Voit myös välittää vastaanottamasi sähköpostin meille suoraan osoitteeseen otayhteytta@peruutetutlennot.fi ( muistathan lisätä sähköpostin otsikkoon tai viestiin tapausnumerosi). Jos sinulla on matkavaraus tai lentolippu ainoastaan tulostetussa muodossa, voit skannata sen ja ladata tiedostot tapaukseesi. Tai lähettää sen sähköpostitse osoitteeseen otayhteytta@peruutetutlennot.fi ( yhdessä tapausnumerosi kanssa). Jos sinulla on älypuhelin, voit ottaa kuvan matkavarauksesta / lentolipusta ja liittää kuvatallenteen tapaukseesi tai lähettää sen sähköpostitse osoitteeseen otayhteytta@peruutetutlennot.fi ( yhdessä tapausnumerosi kanssa). Joissakin tapauksissa lentoyhtiö voi vaatia lisäksi kopiota kuvallisesta henkilöllisyystodistuksesta. Tällöin pyydämme sinua niin ikään joko lataamaan sen suoraan tapaukseesi tai lähettämään sen edellä mainittuun sähköpostiosoitteeseen.

    Tarkista korvauksen suuruus

  • Kuinka allekirjoitan sähköisen valtakirjan?

    Voidaksemme laillisesti käsitellä tapaustasi, tarvitsemme sinulta allekirjoitetun valtakirjan. Olemme halunneet tehdä valtakirjan allekirjoittamisen mahdollisimman yksinkertaiseksi ja helpoksi, ja voitkin allekirjoittaa sen tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Voit tehdä allekirjoituksen hiirellä, jos sinulla on tietokone, tai sormella, jos käytössäsi on tabletti, älypuhelin tai kosketusnäytöllä toimiva tietokone. Mikäli järjestelmä ei jostakin syystä hyväksy allekirjoitustasi, voit aina poistaa sen ja luoda uuden klikkaamalla “Poista” allekirjoituskentän oikeasta alakulmasta. Voit luoda allekirjoituksen uudelleen niin monta kertaa kuin haluat. Kun olet tyytyväinen lopputulokseen, vahvista allekirjoituksesi klikkaamalla “Hyväksy” vasemmasta alakulmasta.

  • Voinko hakea korvausta useammalle kuin yhdelle?

    Kyllä, voit lisätä hakemukseen kaikkien ne matkustajat, jotka ovat mukana hakemassa korvausta. Huomioithan, että tulemme myöhemmin pyytämään valtakirjaa kaikilta korvausvaatimuksessa mukanaolevilta.

  • Kuinka pitkältä ajalta voin hakea korvausta?

    Suomessa korvausvaatimusten vanhenemisaika on kolme vuotta lennon jälkeen. Huomaa kuitenkin, että vanhenemisaika voi olla lyhyempi siinä maassa, josta lentosi lähti. Tämän vuoksi suosittelemme sinua tekemään hakemuksen mahdollisimman pian lentosi jälkeen.

  • Voinko saada korvausta muista myöhästymisestä aiheutuneista kuluista?

    Kyllä, myöhästymisesi pituudesta riippuen lentoyhtiön tulee tarjota virvokkeita, majoitus, kuljetus ja mahdollisuus kahteen puhelinsoittoon tai sähköpostiin odotusajallasi. Jos sinulle aiheutuu muita ylimääräisiä kuluja tai jos joudut ostamaan uuden lentolipun, voimme auttaa sinua saamaan korvauksen myös niistä. Liitäthän mukaan ylimääräisten kulujen kuitit samalla kun lataat matka-asiakirjasi.

  • Voinko hakea korvausta työnantajan maksamasta lennosta?

    Korvaus kuuluu matkustajalle, ei lipun maksaneelle henkilölle. Jos myöhästyt työmatkallasi, sinä matkustajana haet korvausta. Poikkeuksena ovat tapaukset, joissa työpaikan työ-ja matkaehdoissa on sovittu muuta.

  • Lentoyhtiö kieltäytyy maksamasta korvausta. Voinko silti hakea korvausta Peruutetutlennot.fi:n kautta?

    Kyllä voit. On tavallista, että matkustajan korvaus evätään perusteettomasti. Me tunnemme korvausperusteet ja olemme valmiit tarvittaviin oikeudellisiin toimenpiteisiin saadaksemme lentoyhtiön maksamaan. Jos olet saanut lentoyhtiöltä vastauksen, voit lähettää sen meille hakemuksesi yhteydessä.

Käsittely

  • Kuinka kauan se kestää?

    Peruutetutlennot.fi:lle tekemäsi hakemuksen jälkeen voi kulua parista viikosta muutamaan vuoteen kunnes saat korvauksen. Pitkä odotusaika johtuu usein lentoyhtiöiden pitkistä käsittelyajoista tai siitä, etteivät he vastaa lainkaan. Jos lentoyhtiö ei halua maksaa korvausta, voimme joutua pyytämään näkemystä lentoliikenneviranomaisilta, joiden keskimääräinen vastausaika on 6-12 kuukautta. Jos tapauksesi etenee oikeuskäsittelyyn, käsittelyaika on ylimääräiset 6-8 kuukautta. Hyvä uutinen puolestaan on se, että oikeuskäsittelyn aikana korvauksesi suuruus kasvaa korkoa.

  • Milloin ja miten korvaus maksetaan minulle?

    Kun olemme vastaanottaneet korvauksen lentoyhtiöltä, lähetämme sinulle sähköpostin, jossa pyydämme pankkitietojasi. Sähköposti lähetetään kirjanpidostamme, jonka sähköpostiosoite on: post@e-conomic.com. Huomaathan, että sähköposti on eri kuin se, jonka kautta olet vastaanottanut tietoja tapauksesi käsittelyaikana. Tarkista siis mahdollisesti roskapostisi. Siirrämme korvauksesi sinulle tanskalaisesta pankista heti tilitietosi vastaanotettuamme. Siirto vie tavallisesti 5-10 työpäivää. Pankkitietosi käsitellään luottamuksellisesti eikä niitä voida käyttää väärin niin meidän kuin muidenkaan osalta. IBAN/SWIFT voi käyttää vain siirrettäessä rahaa tilille, ei tililtä. Voit siis turvallisesti antaa nämä tiedot meille. Joissakin harvoissa tapauksissa lentoyhtiö voi maksaa korvauksen suoraan matkustajalle. Tällöin pyydämme sinua siirtämään käsittelykulumme ( 25 % + ALV) meille, sopimusehtojemme mukaisesti. Joissakin harvoissa tapauksissa lentoyhtiö voi maksaa korvauksen suoraan matkustajalle. Tällöin pyydämme sinua siirtämään käsittelykulumme ( 25 % + ALV) meille, sopimusehtojemme mukaisesti.

  • Lentoyhtiö on ollut suoraan yhteydessä minuun. Mitä minun tulee tehdä?

    Toisinaan lentoyhtiöt ovat suoraan yhteydessä asiakkaisiimme. Laillisena osapuolena pidämme huolen kaikesta lentoyhtiön kanssa käytävästä yhteydenpidosta, joten lähetä ystävällisesti lentoyhtiön viestit asiakaspalveluumme. Jotkut lentoyhtiöt maksavat korvauksen suoraan asiakkaalle. Myös siinä tapauksessa pyydämme sinua olemaan meihin välittömästi yhteydessä, jotta voimme ohjeistaa sinua jatkosta.

  • Voinko antaa tapauksen hoidettavaksi kahdelle eri taholle samanaikaisesti?

    Voit saada vain yhden korvauksen yhdestä myöhästymisestä. Jos useampi taho auttaa sinua, voit joutua maksamaan käsittelykulut kaikille, jotka ovat hoitaneet tapaustasi samanaikaisesti. Tämän vuoksi on tärkeää, että annat tapauksesi vain yhdelle palvelulle kerrallaan.

Sinun oikeutesi

  • Mitkä maat kuuluvat asetukseen?

    Kaikki 27 EU-maata ja muutamat muut Euroopan Unionin kanssa yhteydessä olevat maat kuuluvat asetuksen piiriin, toisin sanoen voit saada korvauksen, mikäli myöhästynyt, peruutettu tai ylibuukattu lentosi lähtee tai saapuu johonkin seuraavista maista. EU-asetus 261/04 kattaa nämä maat:

    Belgia (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Belgiasta
    Kypros (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi läht Kyprokselta
    Tanska(EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Tanskasta
    Viro (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Virosta
    Suomi (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Suomesta
    Ranska (EU) (mukaan lukien Guadeloupe, Ranskan Guyana, Martinique, Réunion, Mayotte, Saint-Martin) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Ranskasta
    Kreikka (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Kreikasta
    Alankomaat (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Alankomaista
    Irlanti (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Irlannista
    Islanti - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Islannista
    Italia (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Italiasta
    Kroatia (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Kroatiasta
    Latvia (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Latviasta
    Liettua (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Liettuasta
    Luxembourg (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Luxembourgista
    Malta (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Maltalta
    Norja - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Norjasta
    Puola (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Puolasta
    Portugali (EU) (mukaan lukien Azorit ja Madeira) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Portugalista
    Romania (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Romaniasta
    Sveitsi- Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Sveitsistä
    Slovakia (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Slovakiasta
    Slovenia(EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Sloveniasta
    Espanja (EU) (mukaan lukien Kanariansaaret - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Espanjasta
    Iso-Britannia* - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Iso-Britanniasta
    Ruotsi(EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Ruotsista
    Tsekki (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Tsekistä
    Saksa(EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Saksasta
    Unkari (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Unkarista
    Itävalta (EU) - Klikkaa tästä jos myöhästynyt / peruttu lentosi lähti Itävallasta

    * Tämä kattaa myös Iso-Britannian, jolla on kuitenkin omat, hieman EU-säännöistä poikkeavat säännöt. Peruutetutlennot.fi valitsee automaattisesti ne säännöt, jotka takaavat suurimman korvauksen.

  • Kuinka paljon lennon tulee olla myöhässä, jotta minulla on oikeus korvaukseen?

    Saadaksesi korvaus lentosi tulee saapua määränpäähän vähintään 3 tuntia alkuperäistä saapumisaikaa jäljessä. Lentojen peruuntumisia koskevissa tapauksissa korvaus riippuu myös lentoyhtiön peruuntumista koskevan tiedon antamisajankohdasta, mutta lennon tulee saapua perille vähintään 2 tuntia myöhemmin. Voit käyttää laskuriamme nähdäksesi, oikeuttaako myöhästymisesi korvaukseen.

  • Kuinka paljon voin saada korvausta?

    Korvaussumma vaihtelee 125-600 EUR matkustajaa kohden. Summa riippuu lentomatkan etäisyydestä, myöhästymisen pituudesta ja siitä, matkustatko EU:n ulkopuolelle/ulkopuolelta. Kun olet lisännyt lentotietosi hakemukseen, voit nähdä kuinka suureen korvaukseen sinulla on oikeus.

  • Voinko saada korvausta, jos lentoyhtiö on aikaistanut lentoani?

    Kyllä, olet oikeutettu korvaukseen mikäli muutoksesta on ilmoitettu alle 14 päivää ennen lähtöä ja lentoa on aikaistettu yli kahdella tunnilla. Mikäli muutoksesta on ilmoitettu alle viikko ennen lähtöä, olet oikeutettu korvaukseen, jos lentoa on aikaistettu vähintään yhdellä tunnilla.

  • Voinko hakea korvausta, vaikka lentoyhtiö maksoi hotellini ja muita myöhästymisestä aiheutuneita kuluja?

    Kyllä. Sinulla on oikeus EU-asetuksen mukaiseen vakiokorvaukseen, vaikka sinulle olisi jo korvattu majoitus ja muita kuluja.

  • Voinko saada korvausta pakettimatkoista tai reittilennoista?

    Kyllä, EU-säädös 261/2004 koskee myös pakettimatkoja ja reittilentoja. Jos lentosi on myöhässä tai peruttu pakettimatkalla, voit vaatia korvausta suoraan lentoyhtiöltä tai sen matkatoimiston kautta, josta olen matkasi hankkinut. Peruutetutlennot.fi tekee yhteistyötä useiden matkatoimistojen kanssa auttaakseen pakettimatkoilla olleita matkustajia saamaan korvauksen myöhästyneestä tai perutusta lennosta. Autamme mielellämme myös sinua saamaan oikeudenmukaisen korvauksen.

    Mitä eroa on pakettimatkalla ja tilauslennolla?

    Pakettimatkalla tarkoitetaan lomaa, joka sisältää vähintään kaksi palvelua/aktiviteettia, kuten kuljetuksen, majoituksen, ruokailut, ohjatut kierrokset ja niin edelleen, kaikenkattavaan hintaan. Lisäksi loman tulee kestää vähintään 24 tuntia tai sen tulee sisältää vähintään yksi (1) yöpyminen. Reittilennolla tarkoitetaan lentoa, joka on järjestetty (reititetty) erityistä tarkoitusta varten.

  • Menetin jatkolentoni. Voinko saada korvausta?

    Mahdollisesti. Jos kaksi lentoa on ostettu yhtenä matkana, samalla varausnumerolla, voi tällainen myöhästyminen oikeuttaa korvaukseen. Kokeile laskuriamme nähdäksesi onko se mahdollista.

  • Voitteko auttaa myös, jos asiani koskee kadonneita matkatavaroita?

    Valitettavasti matkatavarat eivät kuulu käyttämämme EU-säännöksen alaisuuteen. Suosittelemme sinua ottamaan yhteyden vakuutusyhtiöösi.

  • Ovatko myös lapset oikeutettuja korvaukseen?

    Kyllä, EU-säädös koskee sekä lapsia että aikuisia. Tämä tarkoittaa, että lapsilla on oikeus samaan korvaukseen kuin aikuisilla, edellyttäen että heillä on ollut lennolla maksettu istumapaikka. Sylilapset, jotka matkustavat ilmaiseksi ilman erillistä istumapaikkaa, eivät kuulu korvauksen piiriin. Mikäli lentoyhtiösi on veloittanut käsittelymaksun sylilapsestasi, sinulla voi olla oikeus korvaukseen riippuen maksun suuruudesta.

  • Mitä teen, jos lentoyhtiö on mennyt konkurssiin?

    Valitettavasti, Peruutetutlennot.fi ei voi auttaa saamaan korvausta konkurssitapauksissa. Tämä koskee sekä tapauksia, jotka on otettu käsittelyyn ennen konkurssia että tapauksia konkurssi-ilmoituksen jälkeen. Tässä kooste asioista, jotka voit tehdä jos lentoyhtiösi menee konkurssiin:

    1. Jos olet ostanut pakettimatkan ja lentoyhtiösi menee konkurssiin ennen lähtöpäivää
    Matkantarjoaja on velvollinen saattamaan sinut määränpäähän toisella lentoyhtiöllä. Jos tämä ei onnistu, sinulla on oikeus saada pakettimatkan koko hinta palautetuksi. Jos saavut määränpäähän myöhässä konkurssin vuoksu, sinulla voi olla oikeus hinta-alennukseen. Kaikki tiedustelut tulee tehdä suoraan matkantarjoajalle.

    2. Jos olet ostanut yksittäiset lentoliput ja lentoyhtiö menee konkurssiin ennen lähtöpäivää
    Jos lentosi oli maksettu kansainvälisellä luottokortilla ( Visa, Mastercard, American Express tai Diners Club ), pankkisi voi vaatia korvausta puolestasi. Kaikki tiedustelut tulee tehdä suoraan oman pankkisi kautta.

    3. Jos ostit pakettimatkan ja lentoyhtiö menee konkurssiin matkasi aikana
    Matkantarjoaja on velvollinen tarjoamaan sinulle paluulennon toisella lentoyhtiöllä. Jos konkurssin seurauksena joudut yöpymään ylimääräisiä öitä määränpäässä, matkantarjoajan tulee huolehtia näistä kuluista. Jos konkurssin seurauksena paluupäiväsi aikaistuu, olet oikeutettu saamaan alennusta hinnasta. Kaikki tiedustelut tulee tehdä suoraan matkantarjoajalle.

    4. Olet ostanut yksittäiset lentoliput ja lentoyhtiö menee konkurssiin matkasi aikana
    Jos lentolippusi oli maksettu kansainvälisellä luottokortilla ( Visa, Mastercard, American Express tai Diners Club), pankkisi voi vaatia korvausta puolestasi. Kaikki tiedustelut tulee tehdä suoraan oman pankkisi kautta.

    Jos sinulla on henkilökohtainen matkavakuutus, on myös hyvä idea ottaa yhteys ko. vakuutusyhtiöön ja pyytää apua.

Vastausaika